COMPETITIVE STRATEGY

COMPETITIVE STRATEGY
Конкурентная стратегия
Один из аспектов коммерческой деятельности компании, направленной на достижение успеха в конкурентной борьбе за потребителя. Прежде всего необходимо, чтобы компания произвела оценку своих резервов и возможностей, для того чтобы выявить сильные и слабые стороны своей деятельности. Необходимо также оценить конъюнктуру рынка. Затем компания должна решить, конкурировать ли ей по цене или выбрать стратегию дифференциации продукции. Низкие издержки производства позволят ей стать ценовым лидером (см. Price leader) и смогут обеспечить высокий уровень прибыли. Следуя стратегии дифференциации продукции, компания сможет создать «свое лицо», т.е. предлагать на рынке такую продукцию, которая отличается от аналогичной продукции других производителей. Компания также может добиться конкурентного преимущества на отдельном сегменте рынка, производя узкоспециализированную продукцию (focus strategy).

Новый англо-русский словарь-справочник. Экономика. — М.: Флинта, Наукa. . 2010.

Игры ⚽ Поможем решить контрольную работу

Смотреть что такое "COMPETITIVE STRATEGY" в других словарях:

  • competitive strategy — ➔ strategy * * * competitive strategy UK US noun [C or U] (also competitor strategy) ► MARKETING the way a business chooses to compete: »Companies are increasingly fashioning their competitive strategies around acquiring the very best technical… …   Financial and business terms

  • competitive strategy — A strategy that strongly positions a company against competitors and gives that company the strongest possible strategic advantage …   Big dictionary of business and management

  • Offensive Competitive Strategy — A type of corporate strategy that consists of actively trying to pursue changes within the industry. Companies that are managed as offensive competitive generally invest heavily in technology and Research and Development (R D) in an effort to… …   Investment dictionary

  • Competitive heterogeneity — is a concept from strategic management that examines why industries do not converge on one best way of doing things. Microeconomics predicts that competition will result in industries composed of identical firms offering identical products at… …   Wikipedia

  • Competitive-Intelligence — (CI), zu deutsch etwa „Konkurrenz /Wettbewerbsforschung, analyse, beobachtung, (früh)aufklärung“, bezeichnet die systematische, andauernde und legale Sammlung und Auswertung von Informationen über Konkurrenzunternehmen, Wettbewerbsprodukte,… …   Deutsch Wikipedia

  • Competitive Intelligence — (CI), zu deutsch etwa „Konkurrenz /Wettbewerbsforschung, analyse, beobachtung, (früh)aufklärung“, bezeichnet die systematische, andauernde und legale Sammlung und Auswertung von Informationen über Konkurrenzunternehmen, Wettbewerbsprodukte,… …   Deutsch Wikipedia

  • Strategy dynamics — The word ‘dynamics’ appears frequently in discussions and writing about strategy, and is used in two distinct, though equally important senses.The dynamics of strategy and performance concerns the ‘content’ of strategy – initiatives, choices,… …   Wikipedia

  • strategy — The general or specific approach to investing that an individual, institution, or fund manager employs. Bloomberg Financial Dictionary * * * strategy strat‧e‧gy [ˈstrætdʒi] noun strategies PLURALFORM 1. [countable] COMMERCE a plan or series of… …   Financial and business terms

  • Competitive intelligence — A broad definition of competitive intelligence is the action of defining, gathering, analyzing, and distributing intelligence about products, customers, competitors and any aspect of the environment needed to support executives and managers in… …   Wikipedia

  • Strategy — A Strategy is a long term plan of action designed to achieve a particular goal, most often winning. Strategy is differentiated from tactics or immediate actions with resources at hand by its nature of being extensively premeditated, and often… …   Wikipedia

  • Competitive advantage — is defined as the strategic advantage one business entity has over its rival entities within its competitive industry. Achieving competitive advantage strengthens and positions a business better within the business environment. Contents 1… …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»